Сглобяването на китайски трактори във Вазовските машиностроителни заводи ( ВМЗ) в град Сопот е невъзможно, тъй като е технологично и финансово неоправдано, заявиха пред Трактор.БГ експерти от бранша. Според тях оборудването в завода не е подходящо, а също така липсва квалифицирана работна ръка. Нуждата от специализирани поточни линии не може да оправдае голяма инвестиция в съществуващата неподходяща и остаряла материално-техническа база на ВМЗ, категорични са експертите.

 

По време на посещението си в Китай, земеделския министър проф.Димитър Греков изрази надежда след проведени разговори с китайска делегация, че е възможно сглобяване на китайски трактори в България.  Това е втората поредица от такива разговори, след като по-рано миналата година, по време на бизнес разговори в рамките на визита в Китай начело с Премиера Пламен Орешарски бе заявен интерес от китайския завод за трактори Chery, за сглабянето им в останките от Карловският тракторен завод в село Ведраре. Разговорите за евентуална инвестиция там завършиха без резултат, даже китайските инвеститори не дойдоха в България за предварително коментираните срещи.

 

По време на 9-ия икономически форум между Китай и страните от Централна и Източна Европа, Министър Греков и Председателя на Борда на Директорите на ВМЗ Сопот са разговаряли с представители на китайксия производител на селскостопанска и строителна техника LAVOL, които са демонстрирали интерес към ВМЗ Сопот, като място за сглабяне на трактори.

 

Евентуална инвестиция за сглабянето на китайски трактори в България по модела на автомобилите Great Wall е икономически оправдана да се случи в рамките на новоизградени производствено-технически мощности, които да са стратегически разположени на място с добра инфраструктура и за предпочитане ( както при инвестицията на Литекс) в селски район.

 


 

© 2014 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!