Надяваме се все повече хора да започнат да търсят тези храни, тъй като основният проблем е с автентичността на произхода на това, което се продава. Това каза за БНР Стоилко Апостолов, координатор на българско-швейцарски проект, по повод фермерския пазар пред Министерство на земеделието и храните вчера.
 
В Швейцария новите и малки стопанства се обединяват във ферми, с общи марки и стандарти, защото сами те трудно пробиват на пазара, отбеляза Апостолов и допълни, че в България също се обсъжда подобна идея.
 
„Шансът и бъдещето на малките, семейните ферми и качествените храни, е в потребителите. Те трябва да стигнат до потребителите, хората, които купуват всеки ден храна, да ги оценят и да направят директна връзка. Бъдеще само с подпомагане и с нищо друго няма как да стане“, коментира той.
 
Стоян Пелтешки, производител на овче и краве сирене, както и на мляко от Угърчин, обясни, че имитацията на фермерски продукти се открива лесно, тъй като земеделците имат регистрационни номера и всеки може да ги попита къде са регистрирани. Опаковките не са дизайнерски, а стопаните често предлагат на недоверчивите клиенти да посетят фермата им „на място“.
 
„Има едно подвеждащо нещо, което наблюдавам в по-големите градове – навсякъде пише „от производител“ или „фермерско“ и малко тази дума „фермерство“ се злоупотребява с нея – виждаме магазини, където пише „фермерски“, а те  в същото време са едно голямо индустриално предприятие, но хората не знаят. Затова искаме да има този пазар – за да се открояваме. А ние наистина се открояваме“, разказа земеделският производител.
 
Хората веднага оценяват истинската храна, категоричен е Пелтешки, според фермерски пазари трябва да има по-често.