Земеделският министър на Германия Кристиан Шмид (CSU) се надява да предпази страната си от продължаващата млечна криза, чрез значително увеличаване на продажбите на немските млечни продукти на световния пазар. Въпреки това, германските НПО смятат, че стратегията може да бъде неизгодна за икономиките на развиващите се страни.
 
Това е третата млечна криза, през последните 6 години, като цената на млякото е паднала до приблизително 27 цента, което за повечето млекопроизводители не е достатъчно, дори да покрият разходите си. Освен това, като резултатат отпадането на млечните квоти, имайки предвид и упадъка на пазарите за износ в Китай и Русия, положението изглежда по-тегаво от когато и да било."Ние се намираме по средата на структурна промяна, структура, която се срива“, предупреди Берит Томсен от Асоциацията на традиционното земеделие (ABL).
 
Голяма част от фермерите вярват, че свръхпредлагането е основна причина за  Европейската млечна криза, като това твърдение стои зад решението на Шмид, да се опита да стимулира световния износ на мляко, паради което покани представители на млечния сектор  земеделски синдикати, както и фермерски съюзи на среща под надслов „износен апогей“, в министерството си.
 
 
© 2015 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!