Европейската комися одобри днес 27 програми за промотиране на селскостопански продукти в Европейския съюз и в трети страни. Общият бюджет на тези програми, голямата част от които ще работят за период от три години, е 77,4 милиона €, от които ЕС отпуска € 39 милиона евро, съобщи Agri.eu
 
Сред одобрените проекти е и този на Асоциация българска млечна овца (НАРСПБМ) – тригодишен проект на обща стойност малко над 3,5 млн. евро.
 
Пред Фермер.БГ Симеон Караколев, председател на НАРСПБМ разказа подробности за проекта.
 
ВИЖТЕ ВИДЕО ПО ТЕМАТА:

 
НАРСПБМ е първата асоциация въобще, която е подала проект за промотиране на овче месо. Проектът разработвахме в рамките на една година съвместно с експертите и на Земеделското министерство, обясни Караколев.
 
Целта на проекта е да се популяризира консумацията на българско агнешко месо и овче сирене в Германия, Гърция и Хърватска. Периодично ще каним в България представители на най-големите хранителни компании, които ще разглеждат български ферми – къде и как се произвеждат българските продукти; ще организираме срещи с потенциални доставчици с цел намиране на по-добър пазар за българските продукти; ще участваме в международни изложения. 
 
Когато кампанията започне, ние ще уведомим фермерите – членове на НАРСПБМ, които са около 400 в цялата страна, какви са възможностите те да се включат в проекта. 
 
Много се надявам по този начин да стимулираме сдружаването на фермерите, кооперирането помежду им, за да могат да произвеждат сирене и кашкавал в България и да запазват тук добавената стойност. 
 
От Асоциацията на млечните овце вече са подали и втори проект, насочен към Арабския свят – ОАЕ, Йордания и Казахстан. 
 

 

© 2014 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!