На парламентарен контрол бе зададен въпрос към министъра на земеделието и храните Десислава Танева във връзка с изключването от споразуменията на имотите с трайно ползване – пасища, мери и ливади и трайни насаждения и предоставянето им без търг. 
 
Министър Танева коментира относно споразумението по чл.37 в, ал. 2:
 
„Споразумението стана актуално, когато в този мандат въведохме правното основание за ползването на земи, като допустимост за получаване на субсидии. Въпросът се върти около правото всеки да получи субсидии. Намесата на административен орган, в лицето на МЗХ, да предостави чрез негова воля правото за една година даден земеделски стопанин, да управлява и работи съответните земи. Предвид на това, че собствениците на тези имоти не са изразили волята си и не са управлявали имотите си, държавата им ги изземва.“
 
Във връзка с проблемите, които се появиха при трайните масивни насаждения след прилагането на схемите за обвързана подкрепа, Десислава Танева заяви:
 
„В крайна сметка, ролята на тези 800 млн. евро годишно, с които държавата разполага и 13 % от тях обвързана подкрепа, е да стимулира конкурентноспособно земеделие. Тези трайни насаждения първо са с изтекъл нотификационен срок обикновено, защото това са стари масиви, останали от ликвидацията. Второ, този инструмент решава тези права за една година. Не може да има сериозно земеделие с трайни насаждения с концепция на управление за една година. Това е несериозно. Държавата следва ресурса, който има, да го предоставя по най-ефективният начин, стимулиращ най-интензивните технологии. Само една статистика, през 2014 година броят на животновъдите ползвали се от този инструмент е  едва 228 броя за 94 хиляди декара. Получава се, че през 2016 година от този инструмент се възползват 2900 животновъди  при 31 600 декара заявени във всички видове животни или по-малко от 10 % от животновъдите, които използвайки този инструмент в хода на тези споразумения заявяват 610 хил декара, без те да имат покритие с животни. Това ощетява този инструмент по този начин  хората. Които имат и отглеждат животни.“
[news]
 
След тази година се въвежда правно основание и норма за разпределение на постоянно затревените площи за животнинска единица, а именно 10 дка. 
 
"Ролята на държавата е поради ограничеността на този ресурс да го разпределят при еднаква справедливост за всички животновъди. Има действаща група предвид редица оплаквания. Ако правистите открият конституционална законова норма или правило, по което държавата би могла да администрира управлението на непотърсените от частните собственици мери, пасища и ливади, с изискването за животинска единица нямам нищо против ако може да спазване това и този инструмент да се управлява и прилага с критерия 10 декара на животинска единица, да го прилагаме. Но в обратния случай той заобикаля тази норма , която като публичен ресурс ние се стремим  да я разпределим по еднакъв начин на всички животновъди. Това е проблемът, това бяха и мотивите. Работната група работи и ако стигне до начини на прилагане на този инструмент, съвместим  с целите, които имаме за постигане на конкурентноспособно земеделие, разбира се, че бихме направили съответните промени„, заключи Танева.