Ако искате да развиете бизнеса си на шведския пазар, трябва да отчетете не само икономическите различия, но и културните. Положителните резултати от усилията ви често зависят именно от начина на общуване, пише propozitsiya.com.

9 израелски иновации в областта на селското стопанство

Швеция е нестандартна страна дори за ЕС. Обществото е особено, въобще друга култура.

За особеностите в правенето на бизнес с Швеция споделя Игор Гут, шеф на DYB Ukraine.

Социолози твърдят, че разликата между Украйна и Швеция е 110-120 години. Още преди 10 години шведите казали на Гут, че украинците за тях са италианци, които говорят на друг език.



Източник: pixabay.com

Поведението, което в Украйна се смята за хладно и дръпнато, за шведите представлява вечеринка с фойерверки. Поради това, съветва Гут, целесъобразно е да сдържате емоциите си.

Той обяснява, че шведската дисциплина наподобява немската.

В преговорите е препоръчително директно да се насочите към същността.

„Шведите не обичат многословието, завоалираността и се придържат към американския стил на правене на бизнес“, казва Гут. Той съветва, ако ще обещавате или предлагате нещо, бъдете готови да го изпълните.

Източник: pixabay.com

По-добре казвайте истината: днес не можем да осигурим такъв обем на доставки, но след 6 месеца – да. Не се колебайте да признаете своите недостатъци.

В Швеция не се колебаят да кажат „не“, ако смятат, че проектът няма перспектива, не съответства на тяхната бизнес-концепция или няма време за изслушване на идеи.

В северната страна не е прието да има предоговаряне. Ако сте обещали нещо, смятайте, че трябва да го изпълните. Този принцип на работа се отнася и до на-дребните детайли – позвъняване, изпращане на имейл и т.н.

След всяко посещение на предприятие, среща или запознанство е прието да напишете писмо-отговор: „Благодаря. Беше много интересно. Оставаме на разположение“.

Източник: pixabay.com

Всички разплащания са по банков път. Ако започнете да вадите пари в брой или да искате такива, считайте, че сте оскърбили шведите. Дори бакшишите се дават с карта.

В Швеция е разпространена не количества, а качествена конкуренция. По иновации страната заема 2-о място в света. Преди не я е Швейцария.

„Всичко е компютъризирано и автоматизирано“, казва Гут.

През последните 10-20 години в страната стремително се развиват все повече неголеми компании. Нацията е отворена за различните неща и не се бои да опитва новости. При посещение на предприятие не е проблем да погледате спокойно, да направите няколко снимки и да поговорите с ръководството, допълва Гут.

Швеция освен това е страна на равноправието и демократизма. Когато отидете в някоя компания, трудно ще разберете къде точно седи директорът.



Гут подчертава, че шведите не се интересуват от готова продукция. По-заинтересовани ще бъдат от суровини. Готови са да инвестират, вълнуват се и от енергетика.

Дори има компании, които са готови да дават безлихвени заеми, ако докажете, че предприятието ви внедрява енергоефективни технологии.

80% от шведите ежедневно си задават въпроса: Какво лично аз направих за подобряването на екологичната ситуация в страната?

Поради това продукти, в чието производство е използвана енергоефективна технология, имат по-голям шанс да се появят по лавиците на шведските магазини.