Крайна и необоснова рестрикция. Така от Националната асоциация на тютюнопроизводителите 2010 (НАТ 2010) определят решението за пълна забрана на рекламата на тютюневите изделия, както и забраната за показването им в обектите, лицензирани за продажбата им.
 
 
От асоциацията изразяват недоволството си в писмо, адресирано до премиера, министъра на земеделието и храните, зам.-министър Цветан Димитров и до началника на отдел „Мониторинг на пазара на зърно“ в дирекция „Пазарни мерки и организации на производители“  Георги Ралчев. 
 
Проектът с изменения и допълнения на Закона за тютюна, тютюневите и вързаните с тях изделия (ЗТТТСТИ) беше депозиран в Народното събрание на 7 декември тази година.
 
 
В позицията си от НАТ 2010 изразяват смущението си от това, че това предложение, което според тях е без основания, идва половин година след влизането в сила на европейската директива за тютюневите изделия на ЕС. 
 
„Изискванията на директивата бяха изключително сериозни и доведоха до радикални промени, които все още не са започнали пълноценно да действат на пазара поради законовите срокове. Тази директива представлява екстремна атака срещу законен продукт и всички звена, свързани с него“, се казва в писмото, подписано от председателя на НАТ 2010 Цветан Филев.
 
Според него новите промени за рекламиране биха създали нестабилност, несигурност и негативно въздействие върху всички българи със заетост в сектора на тютюна по цялата верига за доставки.
 
 
От асоциацията се опасяват, че това ще развърже ръцете на сивия сектор. 
Според агродоклада на министерството на земеделието и храните за тази година тютюнът е една от културите, които са изнасяни най-много през миналата годна и първите шест месеца на тази.
 
Въпреки това производството му бележи спад през миналата година с 21,7 процента и достига 23 480 тона.