Световният пазар на хербициди през 2016 г. възлиза на 27,21 милиарда долара. Към 2022 г. прогнозата е той да достигне до 39,15 милиарда долара, при CAGR 6,25% в течение на прогнозируемия период, съобщава propozitsiya.com, позовавайки се на infoindustria.com.ua.

Предизвикателствата при създаването на нови хербициди

Основните фактори, стимулиращи пазара на хербициди, са внедряването на ефективни методи за управление на селското стопанство и увеличаването на производството на зърнени и бобови култури, особено в Азиатско-Тихоокеанския регион.

Сериозно ограничение на пазара на хербициди е канцерогенността на някои активни съставки, използвани в този тип продукти.

Следите от хербициди също така са сред основните възпиращи фактори и могат да провокират сериозни вреди при отглеждането на култури, ако не се контролира утилизацията им.



Данните показват, че най-вече на пазара през 2015 г. се е търсел глифозат, тъй като той може да се използва почти при всички култури.

Глифозатът не представлява хербицид с избирателно действие и се използва преди всичко за борба с многогодишните плевели и в системите за произвоство на зърно с използване на технологията no-till. Това има решаващо значение за производството на ГМО култури, проявяващи устойчивост спрямо хербицидите.