Създаване на балканско изложение за животновъдство. Такава идея имат от Българо-Френската селскостопанска асоциация (БФСА). Балканското експо може да бъде по модела на световноизвестното животновъдно изложение „Соме дьо лЕлеваж“, което се провежда всяка година през октомври в Клермон Феран, Франция.  
 
 
„България може да стане център на експорта на генетика в региона. Така ще се създадат много работни места и ще се завърти сериозен бизнес“, каза за Фермер.БГ Мила Александрова, председател на БФСА.
 
Тя разказа, че при посещението на почетния президент на асоциацията - Франсоа дьо Лоне, преди няколко години в България, той е заявил, че страната ни е “хотел 5 звезди за френските месодайни породи“.  
 
Като представител на „Соме дьо лЕлеваж“ БФСА организира посещението на стотина български животновъди, фермери и инвеститори в Клермон Феран. 
 
 
„Нашите фермери обменят идеи и опит с френските си колеги и виждат, че съчетанието от ферма, производство на сирена, директни продажби и къща за гости се управлява от едно семейство. Виждат, че хората печелят добре, че в новите технологии и в иновациите няма нищо страшно, че пазарите са налице – хората търсят автентичното, фермерското и по възможност био“, обясни председателят на БФСА.
 
След десет години се очаква 46% дефицит на говеждо месо в световен мащаб. Това е официалното становище на Френския институт по животновъдство, което представи на националната конференция “Световните пазари на месо” през юни тази година.  
 
„През първото шестмесечие цената на говеждото месо във Франция скочи с 8%, а Франция има 20 млн. говеда. Ние не можем да отговорим на тази пазарна ниша. Вярно е, че българинът не консумира много говеждо месо, но пазарите са около нас", каза председателят на БФСА.
 
 
По думите й всяка година Турция внася 70 000 угоени говеда, предимно от породите Лимузен и Шароле. В Северна Африка и Близкия Изток, традиционни наши пазари от близкото минало, се оформя средна класа, която увеличава консумацията на говеждо с над 1 млн. тона годишно в Египет и с още толкова в Либия, Ливан и Алжир.
Това може да се окаже добра възможност за българските производители. 
 
БФСА е създадена преди 15 години с идеята да се рекламират възможностите за френски инвестиции в българското селското стопанство. 
 
„Участваме на изложения, конференции, организирахме представяне на Розовата долина и производството на етерично-маслени култури пред Федерацията на френските парфюмеристи. 
 
Всяка година изпращаме френски ученици и студенти на учебни екскурзии, като ние изготвяме програмата. Те са изключително доволни и много им харесва. По този начин се прави реклама на България, защото след това тези деца се връщат във Франция, разказват на близки и познати и тази индиректна реклама привлича други французи в България“, допълни Александрова. 
 
Тя добави, че за успешното председателство на наши продукти на френския пазар са необходими компетентни и енергични млади хора, които да се заемат с организацията.
 
 
Според нея може да се печели, като се произвеждат чисти и разнообразни храни за вътрешния и външния пазар като крайни продукти, а не  като суровини. 
 
„Ако субсидиите се използват по предназначение, те са нещо прекрасно. Винаги трябва да се гледат пазарите, защото в днешно време първо се продава, а след това се произвежда. Субсидиите са инвестиция, а се инвестира там, откъдето ще се печели. И тъй като това са обществени пари, нормално е да печели обществото“, добави Александрова.