МЕТРО България, в партньорство с мрежата за местни храни LocalFood.bg, Slow Food България, Gourmet Publishing и Sofia Invest Agency, ще търси до 2 октомври аветнтични и здравословни храни, които хората в големия град все повече предпочитат, за да направят ежедневната си диета по-природосъобразна, а трапезата си по-вкусна.
 
Конкурсът е част от кампанията на МЕТРО, посветена на ежегодния Ден на предприемача – 10 октомври, с който компанията изразява уважението си към всеотдайността и усилията, които собствениците на малкия и среден бизнес влагат в своята работа.
 
Конкурсът ще оцени най-добрите бизнес идеи за традиционни и здравословни храни, инициирани от стартиращи малки и микро предприемачи. Той е предназначен за фермери, производители и търговци в начален етап на дейността си – с история под 3 години и с персонал под 10 души, както и за такива, които все още нямат регистрирана фирма.
 
 
Организаторите искат да селектират и подкрепят най-добрите идеи на малки и микро предприемачи, насочени към здравословното хранене и връщането на хората от големия град към традицинната култура на хранене на българина.
 
Допустими кандидати са:
- индивидуални физически лица или малки общности от хора, които не са обединени в юридическо лице. Конкурсът е отворен и за хора със свободни професии - земеделски производители и занаятчии.
- юридически лица, които са търговски дружества, земеделски производители и занаятчии, кооперации, читалища и организации с нестопанска цел
- кандидати от всички градове и села на страната
 
В кои области търсим бизнес идеи?
- Земеделие и био земеделие
- Пчеларство и био пчеларство
- Билкарство 
- Преработка на плодове, зеленчуци, ядки, семена и гъби
- Хлебарство
- Сладкарство, вкл. приготвяне на шоколад и сладолед
- Млечни и месни продукти
- Риба и морски дарове
- Пивоварство и винарство
- Магазини, заведения и къщи за гости
 
 
Какви са критериите ни за подбор на идеи?
- Реализация на храни от биологично или традиционно производство (с технологии, които са се прилагали в миналото и има запазено познание за тях), или такова, в което са вложени само български продукти или продукти, доставени директно от микро и малки производители.
- Компетентност, квалификация и опит на кандидата
- Мотивация за постигане на целите
- Автентичност и иновативност – идеите се отличават със своята характерност на продукта, технологията или производителя и реализират някаква новост на пазара
- Качество и приложимост на бизнес идеите
 
Награди и срокове
Жури, съставено от представители на МЕТРО България и неговите партньори, ще селектира изпратените до 2 октомври идеи и публично ще обяви победителите, като ги награди на специално събитие в София на 10 октомври – Ден на предприемача.
 
Ще бъдат раздадени следните награди:
- Една Първа награда от 3000 лева – за стимулиране и развитие на бизнес проект, свързан с автентична и здравословна храна
- Две Втори награди от по 1000 лева – в подкрепа на проекти, свързани с автентична и здравословна храна
 
Формуляр за кандидатстване и повече информация можете да намерите на www.metro.bg/city-food