Розовият домат – любим и традиционен за българската трапеза събра хиляди столичани и гости на столицата на първия Фестивал на розовия домат, който се проведе на 16 септември. Български фермери предложиха отгледани с много любов и внимание розови домати, а хората успяха да ги опитат, да поговорят с производителите, както и да вкусят неустоими доматени изкушения. 
 
Производителите на български розов домат са уверени, че тяхната продукция е вкусна и здравословна и поясниха защо – доматът е много нежен и ароматен, с тънка ципа, не е траен като предлаганите червени домати и трудно се транспортира и съхранява, и по тази причина – бързо се реализира и не заседява в магазините.
 
 
Според Георги Гърневски, ръководител проект „Плодове и зеленчуци“ на МЕТРО България, компанията развива успешно своята инициатива за подкрепа на българските земеделци и потребителите са изключително доволни от предлаганите в магазините й розови домати.
 
Гости на Фестивала бяха и организаторите на празника на чушката и домата - Куртово Конаре Фест, който всеки септември привлича производители, хора на изкуството и любители на добрата храна в столицата на розовия домат - Куртово Конаре. 
 
За доброто настроение на гостите на фестивала през целия ден се изявяваха изпълнителите от  Blacky и Dance studio New eX, „Желязков денс груп“, лауреатите от Националния фестивал на клубовете за народни хора „Хоро се вие, извива“, както и изключителните музиканти от Духов оркестър „Виво Монтана“. 
 
 
Гостите на фестивала извиха и най-дългото доматено хоро, което остави без дъх любителите на хубавата народна музика.
17 ресторанта от третото издание на инициативата Sofia Restaurant Week се включиха в предизвикателството на организаторите на Фестивала да представят свои оригинални доматени рецепти, посветени на първия Фестивал на розовия домат на фотографска изложба. 
 
 
Популярният шеф-готвач Андре Токев бе сред приятелите на МЕТРО, които също гостуваха на щанда на МЕТРО Академия. Андре е известен като популяризатор на автентичната българска кухня и качествените български храни, които умело интерперитра или използва в своята работа.
 
Антония Григорова, ултра маратонец, успешно пробягала екстремната дистанция от връх Ком до нос Емине, по билото на Стара планина, с подкрепата на хранителните продукти от МЕТРО България, вдъхнови участниците със своята енергия и вдъхновение.
Майсторът на юнашката лютеница Ангел Ангелов даде възможност на гостите на фестивала да се включат в подготовката й, както и да опитат от вкусния доматен продукт.
 
 
Въпреки че бе произведена 1 2000 кг лютеница, в края на празника цялото количество бе опитано и изядено. Ангелов издаде и „тайната“ на юнашката лютеница – използвани са само български и качествени съставки –домати, чушки, патладжан и моркови, без олио и захар, и с малко сол, черен пипер и чесън на вкус.
 
Организаторите обещават, че следващото издание на Фестивала през 2018 г. ще бъде още по-богато и забавно, а много от участниците в него поискаха да има освен вкусни розови домати и други традиционни български храни и напитки.